ZASADY WYJAZDÓW W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ KA131

 

edycja 2023

 

Rekrutacja dodatkowa trwa do 8 kwietnia 2024, godz. 12.00

 

Program oferuje nauczycielom akademickim Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie możliwości wyjazdu do zagranicznych uczelni partnerskich w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych lub odbycia specjalistycznego szkolenia z rozwoju kompetencji dydaktycznych czy umiejętności w zakresie opracowywania programów nauczania. 

 

Typy wyjazdów: 

  • TEACHING MOBILITY (STA) wyjazd w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (przeprowadzenie 8 godzin wykładów). Wyjazd w tym celu może odbyć się tylko na uczelnię posiadającą umowę międzyinstytucjonalną z UEK.  

  • TEACHING&TRAINING MOBILITY (STA/STT) wyjazd w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (min. 4 godziny wykładów) połączony ze specjalistycznym szkoleniem przeznaczonym na rozwijanie kompetencji dydaktycznych lub umiejętności w zakresie opracowywania programów nauczania (min. 4 godziny). Plan szkolenia powinien być szczegółowo rozpisany na każdy dzień pobytu na uczelni przyjmującej. Wyjazd w celu dydaktyczno-szkoleniowym może odbyć się tylko na uczelnię posiadającą umowę międzyinstytucjonalną z UEK.  

  • TRAINING MOBILITY (STT) specjalistyczne szkolenie przeznaczone na rozwijanie kompetencji dydaktycznych lub umiejętności w zakresie opracowywania programów nauczania.  

 

Czas trwania pobytu na uczelni partnerskiej wynosi od 2 do 5 dni.   

 

ZASADY KWALIFIKACJI NA WYJAZDY ZA GRANICĘ W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ KA 131

 

1. Kwalifikacji na wyjazdy dokonuje Uczelniana Komisja Kwalifikacyjna ds. Wyjazdów Zagranicznych Pracowników UEK.

2. W celu umożliwienia korzystania z programu jak największej liczbie pracowników, kandydatury kadry młodszej stażem oraz osób, które ubiegają się o wyjazd po raz pierwszy, będą traktowane priorytetowo.

3. Pracownik aplikuje do jednej wybranej uczelni partnerskiej.

4. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów, pierwszeństwo w kwalifikacji będą miały osoby po raz pierwszy aplikujące lub z mniejszą liczbą wyjazdów z programu Erasmus+.

5. Od kandydatów wymaga się znajomości języka obcego, w którym prowadzone będą zajęcia dydaktyczne na poziomie nie niższym niż B2 w skali CEFR, chyba, że w umowie międzyinstytucjonalnej z uczelnią partnerską znajduje się wymóg wyższego poziomu znajomości języka obcego.

6. Wyjazd w ramach otrzymanego stypendium musi zostać zrealizowany w przeciągu 12 miesięcy od decyzji Uczelnianej Komisji Kwalifikacyjnej ds. Wyjazdów Zagranicznych Pracowników UEK o zakwalifikowaniu na wyjazd. 

Wyjazdy otrzymane w rekrutacji uzupełniającej muszą zostać zrealizowane do końca lutego 2025.

7. Pracownikowi przysługuję maksymalnie 2 wyjazdy z programu Erasmus+ w ciągu danego roku akademickiego.

8. Jeżeli w danym procesie kwalifikacji pula środków otrzymanych z programu Erasmus+ wystarczy dla pokrycia kosztów wyjazdów dla wszystkich osób aplikujących, będą brane pod uwagę tylko kryteria podstawowe (wyliczane przez system).

9. W sytuacji niewystarczającej puli środków dla wszystkich aplikujących, będą brane pod uwagę dodatkowo kryteria opisowe (oceniane przez Członków Uczelnianej Komisji Kwalifikacyjnej ds. Wyjazdów Zagranicznych Pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie).

10. Osoby, które nie otrzymały dofinansowania zostaną umieszczone na liście rezerwowej. W sytuacji zwolnienia środków spowodowaną np. rezygnacją z wyjazdu innych osób, pojawi się możliwość otrzymania stypendium. Decydująca będzie tu kolejność na liście rezerwowej.

 

KRYTERIA FORMALNE WYJAZDÓW ZA GRANICĘ W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ KA131

 

1. Zatrudnienie w UEK minimum 1 rok na podstawie umowy o pracę.

2. Zgoda bezpośredniego przełożonego na wyjazd (w systemie Webcon).

3. Podpisany odręcznie przez bezpośredniego przełożonego oraz uczelnię partnerską dokument Mobility Agreement.

4. Znajomość języka obcego związanego z wyjazdem na poziomie minimum B2.

5. Terminowe złożenie wniosku kwalifikacyjnego w systemie Webcon wraz z wymaganymi dokumentami.

 

KRYTERIA MERYTORYCZNE WYJAZDÓW ZA GRANICĘ W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ KA131

 

Oceny wyliczane przez system:

 

1. Staż pracy w UEK

2. Liczba dotychczasowych wyjazdów w celu prowadzenia zajęć lub udziału w szkoleniu w ramach Erasmus+ w ostatnich trzech latach kalendarzowych (z uwzględnieniem miejsca otrzymanego w rekrutacji podstawowej, nawet jeśli wyjazd nie został jeszcze zrealizowany).

3. Działania na rzecz umiędzynarodowienia uczelni w poprzednim roku akademickim.

4. Wynik Studenckiej Oceny Jakości Zajęć Dydaktycznych z ostatnich 2 semestrów

5. Wynik ostatniej oceny okresowej. Jeżeli nie została przeprowadzona, wartość wpisuje przełożony na kroku akceptacji.

6. Doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych w językach obcych w UEK.

 

Do oceny członków Komisji:

 

1. Najważniejsze osiągnięcia organizacyjne w ostatnich 2 latach.

2. Najważniejsze efekty dotychczasowych wyjazdów zagranicznych (dotyczy wyjazdów zagranicznych w ostatnich trzech latach kalendarzowych).

3. Oczekiwane rezultaty wyjazdu ze względu na rozwój zawodowy pracownika z uwzględnieniem korzyści płynących dla UEK - max 5 najbardziej istotnych korzyści.

 

PROCES REKRUTACJI

 

Rekrutacja odbywa się online za pomocą platformy WEBCON w apliakcji MOBILNOŚĆ.

 

Aby wziąć udział w kwalifikacji należy w nieprzekraczalnym terminie do 8 kwietnia 2024 do 12:00 wypełnić w systemie wniosek kwalifikacyjny oraz dołączyć podpisany odręcznie przez wszystkie 3 strony (wyjeżdżający, bezpośredni przełożony oraz uczelnia partnerska) dokument Mobility Agreement.

Należy również uzyskać w systemie akceptację bezpośredniego przełożonego.

Nauczyciele Akademiccy planujący wyjazd w celu dydaktyczno – szkoleniowym (Teaching&Training) składają wniosek kwalifikacyjny w zakładce NAUCZYCIEL DYDAKTYKA.

 

Ważne informacje:

 

Nauczyciele akademiccy mogą wyjechać do uczelni partnerskich, z którymi UEK zawarł umowę na wymianę w ramach programu Erasmus+ KA131. Wyjątkiem jest udział w specjalistycznym szkoleniu, kiedy to umowa nie jest wymagana. Instytucja musi jednak znajdować się w kraju uczestniczącym w Programie Erasmus+.

Link do aktualnej tabeli uczelni, które współpracują z UEK

Link do instytucji uczestniczących w programie Erasmus+

Przydatna strona na temat specjalistycznych szkoleń. 

 

Należy samodzielnie skontaktować się z koordynatorem wybranej uczelni partnerskiej w celu uzyskania akceptacji i ustalenia szczegółów dotyczących terminów przyjazdu, proponowanych zajęć lub szkolenia, a także języka wykładowego. Warunkiem wzięcia udziału w kwalifikacji jest dołączenie do wniosku kwalifikacyjnego zatwierdzonego przez uczelnię przyjmującą dokumentu Mobility Agreement. Osobą zatwierdzającą Mobility Agreement ze strony UEK jest bezpośredni przełożony osoby starającej się o wyjazd.

 

UWAGA!

 

Nauczyciel planujący wyjazd w ramach Erasmus+ do uczelni, z którą UEK nie zawarł umowy międzyinstytucjonalnej, zobowiązany jest do wcześniejszego kontaktu z panią Justyną Orszulą.

 

UWAGA!

 

Wszelkie zmiany dotyczące typu lub miejsca mobilności mogą nastąpić tylko w losowych przypadkach i wymagają każdorazowej zgody Koordynatora Programu Erasmus+.

 

WYNIKI KWALIFIKACJI

 

Wszyscy pracownicy zostaną poinformowani poprzez aplikację Webcon o wynikach kwalifikacji i dalszym postępowaniu, łącznie z terminami akceptacji lub rezygnacji z wyjazdu. 

 

SZCZEGÓŁOWA PROCEDURA POSTĘPOWANIA

 

po zakwalifikowaniu na wyjazdu w ramach programu Erasmus+KA131:

 

1. Minimum 3 tygodnie przed planowaną datą wyjazdu należy zgłosić się do Pani Justyny Orszuli (BPZ, budynek Księżówka, pokój K8, telefon 293 74 41), aby złożyć:

• Wypełniony i zatwierdzony przez Kierownika jednostki wniosek wyjazdowy Skierowanie, odpowiedni dla typu wyjazdu.

• Wypełnioną w 2 egzemplarzach Umowę finansową* pomiędzy uczelnią a pracownikiem wyjeżdżającym w programie Erasmus+ KA131 - edycja 2023.

• W przypadku podróży samochodem prywatnym – załącznik numer 6

• W przypadku podróży w ramach Green Travel – oświadczenie przed podróżą

 

UWAGA!

 

• Wpisywana do wniosku wyjazdowego Skierowanie” oraz do Umowy finansowej kwota stypendium obliczana jest na podstawie liczby dni pobytu w uczelni przyjmującej (od 2 do 5). Liczba dni podana w umowie musi być zgodna z liczbą dni jaka widnieje na Mobility Agreement oraz na zaświadczeniu Confirmation Letter wystawionym przez uczelnię przyjmująca.

• Liczba dni podana w skierowaniu powinna zawierać dodatkowe dwa dni, które zostaną przeznaczone na podróż.

• Wsparcie finansowe z programu Erasmus+ zostanie przekazane na indywidualne konto walutowe pracownika (waluta Euro).

• Wyjeżdżający dokonuje wyboru środka transportu oraz zakupu biletu indywidualnie. Indywidualnie też dokonuje rezerwacji noclegów.

 

2. W terminie do 14 dni po powrocie należy:

Dostarczyć do pani Justyny Orszuli (BPZ, budynek Księżówka, pokój K8):

 

- zaświadczenie CONFIRMATION LETTER – wydany na papierze firmowym uczelni przyjmującej, podpisany odręcznie, poświadczający daty pobytu w instytucji przyjmującej, liczbę dni oraz liczbę godzin przeprowadzonych zajęć dydaktycznych i/lub odbycie specjalistycznego szkolenia;

- w przypadku zmian terminu lub miejsca odbywania mobilności, aktualny dokument MOBILITY AGREEMENT podpisany odręcznie przez wszystkie 3 strony. Dokumenty podpisane elektronicznie nie będą akceptowane.

- w przypadku podróży w ramach Green Travel: biletów autokarowych/ kolejowych, opłat za przejazdy autostradami dla podróżujących samochodem oraz oświadczenia po powrocie.

•  Wypełnić Raport-Ankietę online z wyjazdu po otrzymaniu emaila ze strony European Commision z linkiem do raportu on-line.

 

UWAGA!

 

W raporcie należy zaznaczyć, że wyjazd z programu ERASMUS+ KA131 jest w pełni uznawalny przez UEK, ponieważ wyjeżdżacie Państwo służbowo w ramach skierowania zatwierdzonego przez pracodawcę.

 

Niedopełnienie jakichkolwiek wymogów proceduralnych skutkuje zwrotem otrzymanego grantu. 

 

Linki do dokumentów:

Mobility Agreement: STA, STA/STT, STT

Skierowanie na wyjazd 

Umowa finansowa*

Oświadczenia Green Travel: przed wyjazdempo powrocie

Załącznik numer 6

Wzór Confirmation Letter: STA, STT

 

* - gwiazdką oznaczone są dokumenty, które zostaną Państwu przesłane drogą e-mailową przez osobę obsługującą logistykę wyjazdu. 

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki. Polityka Prywatności